Wij zijn nu gesloten
(Maandag) 08:30 - 17:00
Openingstijden
Ma.
08:30 - 17:00
Di.
08:30 - 17:00
Wo.
08:30 - 17:00
Do.
08:30 - 17:00
Vr.
08:30 - 17:00
Za.
Gesloten
Zo.
Gesloten
Voor 09:30 uur telefonisch contact? Gegarandeerd dezelfde dag een afspraak.
Spoed
0900 22 22 456
Nederlands
Aangepaste service in de zomermaanden
05.07.2022

Van 11 juli tot en met 19 augustus 2022

  • Hebben wij aangepaste openingstijden
  • Verrichten wij geen telefonische consulten
  • Voeren wij geen preventieve of uitstelbare operaties uit
  • Voeren wij alleen urgente operaties uit (hierbij is sprake van levensbedreigende situaties of onnodig lijden)
  • Hebben wij een patiëntenstop
  • Kunnen wij geen hulp garanderen op de dag zelf waarop er gebeld wordt met een hulpvraag
  • Kunnen wij geen huisvisites uitvoeren

Overal in Nederland zien we problemen met personele bezetting, er heerst krapte op de arbeidsmarkt.

Ook de diergeneeskunde in Nederland staat onder druk. Door een tekort aan dierenartsen en paraveterinairen, in combinatie met een toename van het aantal huisdieren, is de werkdruk van een dierenarts toegenomen en dat heeft -mede door psychische belasting- tot gevolg dat er veel uitval is in het vak.

Steeds minder dierenartsen zijn daarnaast bereid lange dagen te draaien en avond- en nachtdiensten te doen. Gevolg hiervan is dat de doorwerkende dierenartsen steeds meer werk krijgen en na een nachtdienst de volgende dag gewoon weer minimaal 10 uur aan het werk gaan.

Binnen ons team bestaat gelukkig nog steeds de bereidheid om lange dagen te werken en buiten openingstijden de spoedgevallen te ontvangen als wij dienst hebben. Maar in de komende vakantieperiode -waarin ook wij om de beurt even willen opladen- zijn wij helaas genoodzaakt een aangepast rooster en aangepaste openingstijden in te voeren. Ook zal onze triage (het bepalen van de urgentie bij een hulpvraag) aangescherpt worden. Dit kan betekenen dat wij uw huisdier mogelijk niet dezelfde dag maar misschien pas na 1,2 of meer dagen kunnen zien. Voor alle duidelijkheid: wij blijven de hele zomer open en bereikbaar maar wij kunnen niet ieder dier direct op de praktijk ontvangen. Tot slot moeten wij -met tegenzin- vaststellen dat wij tijdelijk geen nieuwe klanten meer kunnen inschrijven omdat wij anders niet meer de kwaliteit kunnen leveren die wij willen bieden. Wij hopen dat deze situatie na de zomer snel teruggedraaid kan worden. Mede door tijdelijke uitval van twee collega’s is deze maatregel onvermijdelijk geworden.

Wij vragen uw begrip voor mogelijke toename van wachttijden en voor eerdergenoemd uitstel van niet direct noodzakelijke behandelingen (zoals bijvoorbeeld vaccinaties en operaties). Ook kan het zijn dat een al gemaakte afspraak door ons op het laatste moment geannuleerd moet worden door meerdere spoedgevallen op dat moment. Ons team zal per geval kijken of uw hulpvraag voorrang behoeft of dat dit even uitgesteld kan worden. Alleen op die manier kunnen wij alle huisdieren goede zorg blijven geven en zelf gezond blijven zodat die zorg in stand blijft.

Wij hopen dat u begrip heeft voor deze ongewenste situatie en wensen u een fijne, zorgeloze zomer en vakantie.

Met vriendelijke groet, B. Luijkx, dierenarts